بهترین نهال های بادام برای مناطق سردسیری

بادام یکی از میوه های خشکباری است دارای و ارقام بسیار مختلفی بوده که هر یک از این ارقام دارای ویژگی مخصوص به خود می باشد ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ارقام نهال بادام برای مناطق سردسیری آشنا کنیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین انتخاب را برای تهیه رقم نهال بادام مورد نظر داشته باشید.

درختان بادام

همانگونه که گفته شد درختان بادام یکی ازدرختان میوه خشکباری هستند که بومی قاره آسیا می باشند و ارقام بسیار زیادی دارند که برخی از آنها مختص کشور ایران و برخی دیگر بومی کشور های دیگر آسیای و اروپایی می باشند.

این دانه مغزی و خوش طعم دارای بازار تقاضای بالای بوده و قیمت فروش زیادی نیز دارد، به همین دلیل افرادی زیادی هستند که اقدام به کاشت و پرورش این نهال پردرآمد می کنند .

اما باید بدانیم کسی که قصد پرورش نهال بادام را دارد باید از همه جوانب آن را بررسی کند ،مخصوصا سازگاری نهال با منطقه و آب و هوای ان ،زیرا بیشترین تاثیر در رشد وباروری نهال را اقلیم منطقه می تواند بر روی نهال بادام تازه کاشت شده بگذارد.

ارقام نهال بادام

نهال های بادام دارای ارقام بسیار مختلفی هستند که به صورت کلی به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

نهال بادام سردسیری

نهال بادام گرم سیری

نهال بادام دیمی

ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ارقام نهال بادام مخصوص مناطق سردسیری آشنا کنیم تا با در نظر گرفتن ویژگی های منطقه ای و خصوصیات نهال های بادام سردسیری بهترین انتخاب را داشته باشید. پس اگر شما نیز یکی از پرورش دهندگان نهال بادام هستید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

نهال های بادام سردسیری دارای دو ویژگی بارز هستند و بدون این دوویژگی نهال مخصوص مناطق سردسیری محسوب نشده ودر این مناطق قابل کاشت نیست.

یک نهال بادام سردسیری باید دیر گل و دیر برگ باشد زیرا در مناطق سردسیر فصل بهار دارای دمای بسیار پایین است و اگر نهال شما در ماه اول فصل بهار شکوفه و برگ های خود را باز کند دچار سرما زدگی شده و از بین می رود .

نهال های بادام سردسیری باید دارای ریشه ای مقاوم به سرما باشند تا در زمستان های سرد که دمای هوا به 40- میرسد بتوانند جان سالم بدر ببرند.

نهال های بادامی که مخصوص مناطق سردسیری هستند نه تنها در فصل زمستان دچار مشکل نمی شوند بلکه هوای بسیار سرد در این فصل یکی از نیاز های این نهال جهت ریکاوری برای فصل بهار بشمار می آید.

کاشت نهال بادام سردسیری

عمدتا نهال را در فصل بهار و پائیز کاشت می کنند اما با توجه به اینکه امروزه نهال ها را با پایه های مختلف و اشکال مختلف پرورش می دهند بسته به شرایط نهال شما، می توانید در هر زمان از سال اقدام به کاشت نهال بادام سردسیری خود کنید، فقط کافیست بدانید نهال شما از چه ویژگی های برخوردار است.

نهال ها به دو صورت ریشه باز و گلدانی پرورش داده شده و به فروش می رسند که هر یک از این دو نوع مخصوص کاشت در زمان های مختلف هستند.

نهال بادام ریشه باز

این گونه نهال ها از ابتدا در زمین کاشته شده و در زمان اماده شده نهال برای فروش از زمین خارج شده و به صورت ریشه لخت تحویل مشتری داده می شود.

نهال بادام ریشه باز تنها در فصول سرد به فروش می رسد، یعنی ماه های آبان ،آذر،دی ،اسفند ،فروردین تا اواسط اردیبهشت .

در این ماه ها نهال به دلیل فصل سرما در خواب بوده و ریشه در جابه جایی آسیب نمی بیند،به همین جهت نهال را به صورت ریشه باز به فروش می رسانند.

نهال گلدانی بادام یا ریشه پرس

این گونه نهال ها در داخل گلدان های با سایزهای مختلف کاشت می شود و در سنین مختلف 1 تا 12 ساله در این گلدان ها به فروش می رسد.

نهال های گلدانی بادام با نام دیگری نیز شناخته می شوند:

نهال ریشه پرس بادام ،این نهال ها به دلیل پوشیده بودن ریشه با خاک به شما اجازه می دهند که در هر فصلی از سال بتوانید آن را کاشت کنید ،زیرا خاک اطراف ریشه را پوشانده است و هوا با ریشه گیاه در تماس نیست.

حال که با معنی نهال سردسیری بادام آشنا شدید باید بهترین نهال های بادام سردسیری و دیگر گل را بشناسید تا بسته به مشخصات و ویژگی هایش بتوانید بهترین و سازگارترین نهال بادام را با منطقه و اقلیم خود انتخاب کرده و پرورش دهید.

نهال بادام سردسیری فرانسیس

یکی از بهترین ارقام نهال بادام سردسیری رقم بادام فرانسیس دیرگل می باشد .این نهال با دارا بودن ویژگی های عالی که دارد برای کاشت در مناطق سردسیر یک انتخاب ایده آل است .

نهال بادام فرانسیس یک رقم دیر گل است وقادر به تحمل سالانه 800 تا 1100 ساعت سرمای 20- درجه است.این نهال یک رقم پایه کوتاه است و دارای میوه های کشیده و کرک دار بوده ،مغز بادام در این رقم عمدتا یک تخمکه بوده و دارای طعمی شیرین می باشد.

یکی از ویژگی ای بارز نهال بادام فرانسیس مقاومت به کم آبی است به همین دلیل یک گذینه خوب برای کاشت در مناطقی اقلیم سرد و خشک می باشد.

نهال بادام فرانسیس خود گرده افشان نبوده وبرای باروری نیاز به رقم گرده افشانی همچون نهال بادام شکوفه دارد .

امروزه نهال های با پایه های مختلف پرورش داده می شوند تا از مرغوبیت بالاتری بهرمند شوند.نهال بادام فرانسیس در نهالستان یشیل نهال با پایه محبوب جی ان  به صورت رویشی پرورش داده می شود.

جهت خرید نهال بادام فرانسیس با مشاورین نهالستان یشیل نهال در ارتباط باشید.

نهال بادام سردسیری خوشه ای

این نهال به دلیل بالا بودن نقاط قوتش یکی از محبوب ترین نهال های بادام بشمار می آید،از مهمترین مشخصه های نهال بادام سردسیری خوشه ای می توان به کاغذی بودن بادام،دیر گل ،زود بازده ، بارده ای خوشه ای،بالا بودن کیفیت محصول ،خود گرده افشان بودن ،مقاومت بالا در برابرسرما ،عمر مفید بالا و…اشاره نمود ،که باعث شده افراد زیادی برای احداث باغات خود نهال بادام سردسیری خوشه ای را انتخاب کنند.

نهال بادام خوشه ای با نام دیگر بادام سوپر نوا نیز شناخته می شود.

جهت خرید ارقام نهال بادام با مشاورین شرکت یشیل نهال تماس بگیرید.

نهال بادام سردسیری شاهرودی

اگر به دنبال یک نهال زودبازده دیرگر مقاوم به سرما با کیفیت محصول بالا هستید به شما پیشنهاد می کنیم نهال بادام سردسیری شاهرودی را انتخاب کنید .

نهال بادام شاهرودی دارای محصولی بسیار پربار با پوسته ای نازک و مغزی پر است . بادام های شاهرودی یک رقم دیر گل هستند و به همین دلیل می توانند به خوبی محصول خود را از سرمای بهاره در امان نگاه دارند و برای کاشت در مناطق سردسیر بسیار مناسبند.

نهال های بادام شاهرودی با تحمل سرمای بیش از 20- درجه گذینه خوبی برای کاشت در مناطق سردسیر است.

نهال بادام سردسیری دیرگل آذر

همانگونه که از نام این رقم پیداست یکی از بهترین ارقام نهال سردسیری می باشد که مقاومت بالای در برابر پایین بودن دما دارد .نهال بادام دیرگل اذر یک رقم تلفیقی وارداتی است که از سال دوم شروع به باردهی می کند و سال پنجم به باردهی اقتصادی می رسد.

بادام های این رقم از نهال دارای پوسته ای کاغذی بوده و حجم مغز در آنها بسیار بالا وبا کیفیت است .

درختان بادام آذر یکی از دیرگل ترین ارقام بادام می باشند به همین جهت به راحتی می توانند محصول خود را در مناطقی با سرمای شدید حفظ کنند.

نهال بادام سردسیری تونو

یکی از نهال های مهمان که با توجه به ویژگی های منحصربه فردش مورد استقبال زیادی قرار گرفته و مانداگار شد .

نهال بادام سردسیری تونو محصول کشور ایتالیا بوده و مقاومت بالای در برابر دمای پایین دارد.یکی دیگر از ویژگی های این نهال بازدهی بالا و کیفیت محصول آن است.پوسته خارجی این نوع بادام کمی زخیم بوده اما سنگی نیست و مغز آن بسیار درشت و خوش طعم است .

نهال بادام سردسیری تونو دیرگل بوده و قادر به تحمل 800 تا 1300ساعت دمای 25-را دارد ،به همین جهت رقمی کاملا مناسب جهت کاشت در مناطق سردسیری محسوب می شود.

جهت خرید نهال بادام تونو دیرگل با شرکت یشیل نهال تماس بگیرید.

نهال بادام سردسیری شمشیری

یکی دیگر از ارقام نهال خارجی نهال بادام سردسیری ،شمشیری است که اصالتا به قاره اروپا و کشور فرانسه برمیگردد و به دلیل کیفیت بالا ، ویژگی های خوبش و سازگاریش با مناطق سردسیر ایران مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته است.

محصول این رقم از بادام با ظاهری کشیده و پوستی سخت یکی از با کیفیت ترین و خوش طعم ترین ارقام بادام است .

مقاومت بالای نهال بادام شمشیری در برابر سرمای شدید و دیر گل بودن آن باعث شده که در لیست یکی ازبهترین ارقام نهال سردسیری قرار بگیرد.

جمع بندی

حال که با بهترین ارقام نهال های سردسیری بادام آشنا شدید و از ویژگی های انها مطلع شدید می توانید مناسب ترین نهال را برای کاشت در منطقه خود انتخاب کرده و با کمی توجه و رسیدگی محصول با کیفیت و عالی را روانه بازار کرده وسود سرشاری را کسب کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشیم در امر کاشت و پرورش نهال بادام در مناطق سردسیری به شما عزیزان علاقه مند کمک کرده باشیم .

امتیاز شما post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *