بهترین و پرسود ترین نهال ها برای کاشت

بهترین و پرسود ترین نهال ها برای کاشت


بهترین و پرسودترین ارقام نهال جهت کاشت در مناطق مختلف کدام هستند؟

برای اشنایی و فهم و درک بهترین و پرسودترین نهال برای کاشت در ایران میتوانید با کارشناسان شرکت یشیل نهال تماس بگیرد و از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی انان استفاده نمائید بهترین و پرسودترین نهال برای کاشت در منطق کم اب و خاک شور و نورگیر نیز نهال گردو میباشد اگر شما یک زمین کشاورزی داشته باشید و بخواهید آن را در زیر کشت نهال ببرید اولین سوالی که از خود خواهید پرسید این است که چه نهال کاشت کنم که بیشترین سود را برای من به همراه داشته باشد؟بله این سوال و ده ها سوال دیگر مانند این شبه های هستند که یک کشاورز در اولین اقدام جهت احداث باغ خود درگیر آن است .

بیایید با هم یک بار برای همیشه به تمام این دسته از سوالات پایان دهیم همگی مامی دانیم نهالی که برای کاشت انتخاب می کنیم باید دارای ویژگی های چون سالم بودن،پایه مقاوم وبا کیفیت و.. باشد اما مهمترین این ویژگی ها چیست .

بگذارید جواب این سوال را با سراحت تمام به شما بگوییم قبل از آنکه به رقم دلخواهتان جهت کاشت فکر کنید باید ببینید چه گونه از نهال برای منطقه شما جواب می دهد و از آن مهمتر آیا نهال رقم مورد نظر دارای بازار عرضه مناسبی است ؟

بله این مهمترین اصل یک پرورش می باشد آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر شما اقدام به کاشت نهالی کنید آن نهال را بکارید و در طی یک دوره چند ساله با صرف وقت و هزینه بسیار آن را پرورش دهید تا زمانی که به محصول دهی برسد محصول را برداشت کرده و به بازار ببرید اگر خریدار خوب ومتقاضی مناسب برای آن نباشد چه خواهید کرد ؟بگذارید به شما بگویم برمی گردید به باغ خود به درختانی نگاه می کنیدکه اینهمه مدت برایشان زحمت کشیده و وقت صرف کرده اید و حال تمام آن زحمات بی ثمر بوده وپول بدست آمده از فروش محصول حتی کفاف خرج اولیه نهال را هم نداده،چقدر مایوس میشوید.

نهال خرما گرمسیری

نهال خرما گرمسیری

برای اینکه بتوانیم جزئی از این سناریوی غم انگیز نباشیم باید چه کنیم ؟

جواب شما کسب اطلاعات لازم است ،هر باغدار و علاقه مندی به عرصه کشاورزی که قصد احداث باغ در هر مساحتی را دارد باید آن را از هر لحاظ بررسی کند و اطلاعات خود را در زمینه پرورش ،کاشت،برداشت و عرضه بالا ببرد تا بتواند بهترین سوددهی را از کار خود داشته باشد.

در این مقاله شما را با یکی از مهمترین لاین های این پروسه آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت چه گونه و رقم از نهال می تواند بالاترین سود را نسبت به منطقه شما برای شما به ارمغان بیاورد ،پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معیار سوددهی ارقام نهال چیست و کدام گونه نهال دارای درآمد ارزی می شوند؟

در زمان های قدیم کشاورزان محصول خود را به صورت سنتی به بازار عرضه می کردند و برای آنها بازار عرضه رقابتی نبوده و از اهمیت زیادی برخوردار نبوده است زیرا عمده محصول در منطقه و شهر خودشان به فروش می رسیده ،اما امروزه با پیشرفت صنعت جابه جایی محصولات کشاورزی به راحتی و بدون هیچ آسیبی انجام می شود در نتیجه کشاورزانی که محصولات درجه یک دارند و بازار عرضه مناسبی در خارج از کشور برایشان ایجاد شده است می توانند محصول خود را به کشور های همسایه ارسال نموده و درامد ارزی داشته باشند این برای یک باغدار به معنی سود سرشار است ،با تفاسیر بالا نتیجه میگیریم که باید محصولاتی تولید کنیم که در خارج از کشور مشتری داشته باشند در بین ارقام نهال گونه های خوشکبار می توانند بهترین گزینه جهت صادارات به خارج از کشور باشند ،این ارقام نهال ها شامل موارد زیرمی باشند :

1.گردو

2.پسته

3.فندق

4.زعفران

5.خرما

6.بادام

7.انگور

8.انجیر

از موارد دیگر که به صورت تازه خواری مصرف شده و می توان بر روی بازار عرضه آنها در خارج و داخل کشور درصورتی که از کیفیت بالا بهرمند باشند حساب کرد می توان به میوه های گلابی ،سیب ،شلیل ،زرآلو ،انار ،هلو ،آلو ،به ،خرمالو وزیتون اشاره نمود این گونه از میوه ها در کیفیت بالا می تواند به شما سود بسیار چشم گیری بدهد زیرا بازار فروششان تنها به منطقه و شهر شما محدود نخواهد بود.بهترین و پرسودترین نهال برای کاشت نهال گردو چندلر و کانادایی بزرگ میباشند .

نکته ارزشمند :

شما می توانید در هر کجای کشور که هستید تمامی این ارقام از نهال را از نهالستان معتبر یشیل نهال در پایه های مختلف (نهال پایه رویشی کشت بافت ،نهال پیوندی و نهال بذری )به صورت ریشه باز و گلدانی در هر زمان از سال تهیه و کاشت کنید.

نهال سیب پرسود پایه رویشی

نهال سیب پرسود پایه رویشی

آیا هر نهال سود ده مناسب کاشت در هر منطقه است ؟

شما به عنوان یک کشاورز باید بدانید که منطقه بستر کاشت شما چه اقلیم و شرایطی دارد و برای کاشت کدام یک از گونه ها نهال مناسب است،زیرا با کاشت نهالی که با شرایط منطقه شما سازگاری ندارد نه تنها سودی به دست نخواهید آورد بلکه زیان بالای نیز برای شما خواهد داشت ،پس با اطلاع از شرایط و آب و هوای منطقه ی توانید با کاشت مناسب ترین گونه بر اساس اقلیم و شرایط محصولی با کیفیت تولید نموده و سود بالای بدست بیاورید.

اقلیم های مختلف کشور ایران

کشور ایران با دارا بودن چهار اقلیم متفاوت از قبیل :

1.مناطق سرد و کوهستانی

2.مناطق گرم و خشک

3.مناطق گرم و مرطوب

4.مناطق معتدل

این گونه مناطق می توانند گونه های زیادی از میوه و محصول را در خاک خود با بهترین کیفیت پرورش دهد کافیست مناسب ترین گونه انتخاب شود در ادامه گونه های مناسب نهال جهت کاشت در این مناطق را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

کاشت نهال میوه در ایران

کاشت نهال میوه در ایران

ارقام نهال مناسب جهت کاشت در مناطق سرد و کوهستانی کدام اند؟

بهترین و پرسودترین نهال برای کاشت در مناطق سرد و کوهستانی نهال گردو میباشد در ایران مناطق سرد کوهستانی شامل غرب ،شمال غرب وشمال کشور می باشند و شهر های چون آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی ،کردستان ،همدان ،زنجان ،اردبیل وگیلان را شامل می شوند. این مناطق دارای ارتفاعی بالای 1600 متر از دریا بوده ورشته کوه هایشان در عمده زمان سال پوشیده از برف است .این مناطق با دارا بودن هوای سرد در زمستان و هوای معتدل در تابستان بستر مناسبی جهت کاشت نهال میوه های زیادی مانند :سیب،گردو ،هلو ،زردآلو ،شلیل ،انگور،آلو ،گلابی ،گیلاس ،آلبالو می باشند این گونه از میوه ها می توانند سرمای جانسوز فصل زمستان را به خوبی تحمل کرده و عملکرد بسیار بالای در این مناطق داشته باشند.

ارقام نهال مناسب جهت کاشت در مناطق گرم وخشک کدام اند؟

همانگونه که می دانید عمده مناطق ایران دارای اقلیم گرم و خشک هستند و به اصطلاح مناطق کویری با بارش های بسیار کم و آب های زیر زمینی ناچیز هستند در این مناطق محدود گونه ای از میوه را می توان پرورش داد اما اگر شما در این منطقه ها با شرایط آب و هوای گرم خشک زندگی می کنید باید خوشحال باشید زیرا یکی از پرسود ترین گونه های نهال را می توانید به صورت گسترده در منطقه خود پرورش دهید ،نهال پسته عمده ترین محصول کاشته شده در مناطق گرم وخشک بحساب می آیدو باغداران زیادی مشغول پرورش نهال های پسته با پایه های مقاوم به صورت صنعتی و دیم هستند از دیگر گونه های  نهال مناسب جهت کاشت در مناطق گرم خشک می توان به نهال عناب ،نهال خرما ،نهال بادام ،نهال انجیر و نهال انگور اشاره نمود.

شهر های چون خراسان جنوبی ،کرمان،یزد ،بندرعباس ،اهواز ،شیراز،زاهدان ،کرمان ،اصفهان و قم جزء مناطق گرم و خشک محسوب می شوند.بهترین و پرسود ترین نهال برای کاشت در تمامی منطق ایران نهال گردو پایه رویشی میباشد .

ارقام نهال مناسب جهت کاشت در مناطق گرم و مرطوب  کدام اند؟

در مناطق گرم و مرطوب با توجه به رطوبت زیاد هوا و شرجی بودنش دست کشاورز برای کاشت ارقام مختلف نهال زیاد باز نیست و تعداد محدودی از گونه های نهال را می توان جهت کاشت انتخاب کند اما این تعداد کم جزء بهترین ارقام جهت تولید و عرضه به بازار محسوب می شوند ،عمده شهرهای جنوبی کشور که در مجاور خلیج فارس هستند مانند اهواز ،سیستان و بلوچستان ،بندر عباس و..جزء این مناطق محسوب می شوند.

شما می توانید گونه های چون نهال خرما ،نهال انگور مناسب مناطق گرم و مرطوب ،نهال موز ،نهال انبه،نهال پسته و..را در این مناطق کاشت و پرورش دهید.

ارقام نهال مناسب جهت کاشت در مناطق معتدل و مرطوب کدام اند؟

در نیم شمالی کشورمان مناطق معتدل و مرطوب حکم فرماست در این مناطق در اکثر مواقع با بارش های برف و باران همراه است درختان این مناطق دارای ریشه های کم عمق هستند زیرا آب به سطح زمین بسیار نزدیک می باشد.

با توجه به وجود دریا در این مناطق باید بدانیم اقلیم کاملا مرطوب و شرجی است اما نسبت به جنوب کشور دارای دمایی معتدل تر می باشد شهرهای چون گلستان ،مازندران ،گیلان ،تهران ،مرکزی ،خراسان شمالی و…شامل این اقلیم می شوند و میوه های مناسب جهت کاشت در این مناطق می تواند نهال های پرتقال ،کیوی ،نارنگی ،نارنج،گردو ،خرمالو ،انار ،گلابی ،سیب،به ،لیمو ،زیتون و…باشد .بهترین و پرسود ترین نهال برای کاشت در ایران نهال گردو میباشد .

کاشت نهال های گرمسیری

کاشت نهال های گرمسیریکاشت نهال های گرمسیری

نتیجه گیری

تا اینجا برای شما شرح دادیم که کدام یک از مناطق مناسب کاشت چه رقم نهالی است توجه داشته باشید که بعضی از ارقام نهال هستند که می توان آنها را در عمده اقلیم ها پرورش داد مانند نهال گردو و انگور این گونه از نهال ها دارای زیر گونه و ارقام مختلفی و با پایه های مناسب کاشت در شرایط گوناگون هستند که سازگاری آنها را در شرایط مختلف متغییر کرده .

با استفاده از این اطلاعات حال می توانید بهترین و مناسب ترین گونه نهال را نسبت به شرایط منطقه و میزان بارندگی آن انتخاب کرده و پرورش دهید اگر جای سوالی در ذهن شما باقی مانده مشاورین و متخصصین نهالستان یشیل نهال جهت مشاوره برای رفع هر گونه شبه و سوال به صورت شبانه روزی اماده ارائه خدمات به شما عزیزان علاقه مند هستند تا بتوانید بهترین گونه نهال را جهت کاشت و احداث باغ و مزرعه خود انتخاب کنید .

نهالستان یشیل نهال بهترین و با کیفیت ترین ارقام نهال با استفاده از مجرب ترین مهندسین کشاورزی در پیشرفته ترین کلینیک های گیاه شناسی به سه روش پایه رویشی ،بذری و پیوندی پرورش داده تا شما عزیزان بتوانید با کیفیت ترین نهال ها را در کمترین زمان ممکن  خریداری نموده و دریافت کنید،جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. بهترین و پرسودترین نهال ها در ایران برای کاشت درخت گردو و درخت پسته و بادام میباشند .

امتیاز شما post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *