راه های پربارکردن درختان انگور کدامند؟

با توجه به اینکه میوه انگور یکی از منابع اصلی درامد برای کشاورزان و باغداران است ، انها همیشه در پی راه های پر بار کردن درختان انگور جهت بالابردن درآمد خود هستند .

انگور یکی از بهترین و پر استفاده ترین میوه ها برای انسان ها بوده و هست که می توان آن را به صورت تر و خشک استفاده نمود.در این مقاله قصد داریم شما را با روش های آشنا کنیم تا بتوانید کیفیت و باردهی درختان انگور خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید ،امید داریم که این مقاله بتواند شما را در امر پرورش و تولید یاری کند،پس تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

با توجه به اینکه درختان انگور دارای رشد طولی هستند باید بدانیم که غنی بودن بیش از اندازه خاک در رشد طولی آنها می تواند نتیجه بیشتری داشته باشد تا باردهی پس برای نتیجه بهتر می توان از روش های ذکر شده در ادامه مطلب کمک بگیرید.

آماده سازی زمین مورد نظر جهت کاشت نهال انگور

اگر بخواهیم یک پرورش با نتیجه مثبت داشته باشید باید نقطه صفر تا صد آن را مورد بررسی و بهبود قرار دهیم ،آماده سازی زمین مورد نظر جهت کاشت نهال انگور می تواند نقطه صفر و شروع این پرورش باشد که با رسیدگی و چند کار کوچک می توان آن را برای یک پرورش خوب آماده نمود.

درختان انگور بسیار کم توقع هستند و در عمده خاک ها و زمین ها قابل رشد و پرورش می باشند،اما با وجود همه این موارد باید بدانیم که یک خاک غنی و زهکشی شده می تواند یک درخت با کیفیت تری در خود پرورش داده وتمام نیاز های آن را تامین کند،زهکشی و غنی سازی خاک یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه زیادی داشت.

به یاد داشته باشید که درختان انگور به دلیل دارا بودن ریشه های سطحی در خاک های همیشه مرطوب رشد خوبی نداشته و دچار پوسیدگی خواهند شد،پس بهتر است از کاشت انگور در این زمین ها خودداری کنید.

قبل از هر کاری باید شرایط جغرافیایی منطقه کاشت باید مود بررسی قرار بگیرد و سپس از خاک زمین نمونه برداری شده تا از کمبود های آن مطلع و نسبت به رفع آنها دستبکار شویم.

بعد از رسیدن به اطلاعات کلی خاک می توانید با غنی سازی آن شروع به یک کاشت موفق کنید ،جهت این امر باید موارد زیر را رعایت کنید.

جهت خرید ارقام نهال انگور  می توانید با کارشناسان مجموعه یشیل نهال در تماس باشید.

 تنظیم PH خاک

بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش باید ببینید که پی هاش خاک در چه موقعیتی است اگر مناسب کاشت بود که لازم به هیچ گونه اقدامی نیست ،مناسب ترین پی هاش جهت کاشت نهال انگور می تواند 5.5 تا 7.5 است .

در صورتیکه پی هاش خاک شما کمتر از میزان گفته شده است خاک زمین شما اسیدی است و برای تنظیم آن باید از سنگ آهک دولومیتی استفاده کنید و به خوبی زمین را شخم بزنید تا پی هاش آن تنظیم شود.

اما اگر خاک زمین شما بیشتر از میزان نرمال باشد آنوقت شما یک زمین با خاک قلیایی دارید که با اضافه کردن گوگرد به آن می توانید میزان آن را تنظیم کنید.

منیزیم یکی از بهترین کود ها جهت رشد درختان انگور

منیزیم را می توان یکی از بهترین کود های محرک جهت رشد و بهبود کیفیت محصول در درختان مخصوصا نهال انگور دانست .اگر در جواب آزمایش خاک به این نتیجه رسیدید که منیزیم مورد نیاز در خاک شما کم است می توانید با استفاده از کود سولفات منیزیم و یا همان نمک اپسوم که دارای پی هاشی خنثی است ،خاک خود را غنی از منیزیم کنید .

طریقه استفاده و مقدار منیزیم را می توانید با استفاده از درصد کمبود آن در خاک از فروشنده کود مطلع شوید .

جهت اطلاع از ارقام و قیمت های اواع نهال ها مانند خرید ارقام نهال شلیل می توانید با کارشناسان نهالستان یشیل نهال در تماس باشید .

کود فسفر جهت رشد نهال انگور و باردهی آن

فسفر یکی دیگر از نیاز های درختان انگور جهت رشد و باردهی هستند که با رفع آن می توانید به نتیجه مطلوبی در امر پرورش برسید.

با استفاده از نتیجه آزمایش خاک و رویت میزان نیاز خاک به فسفر می توانید نسبت به رفع این نیاز انواع مختلف ،فسفات سه گانه ،سوپر فسفات و یا پودر استخوان که حاوی منیزیم نیز هست استفاده کنید میزان مصرف و طریقه مصرف این فسفر ها را می توانید با ارائه میزان نیاز خاک زمین خود به مهندس کشاورزی متوجه شوید .

توجه داشته باشید که پودر استخوان نه تنها جهت رفع نیاز فسفر زمین می تواند عملکرد خوبی داشته باشد بلکه با داشتن پتاسیم و کلسیم به کیفیت و پرباری میوه درخت کمک بسیار شایانی خواهد داشت.

جهت خرید نهال های پایه رویشی انگور و دیگر ارقام نهال مانند خرید نهال گلابی ،خرید نهال سیب به مهندسین نهالستان یشیل نهال تماس بگیرید.

کود روی یکی دیگر از نیاز های درختان انگور

روی را نیز می توان در دسته کود های ضروری و پر اهمیت درختان جهت باروری و رشد قلمداد کرد.

کود روی بیشترین تاثیر خود را در زمینه رشد طولی درختان می گذارد پس بهترین زمان برای تزریق این کود به درخت می تواند اوایل فصل بهار باشد،زمانی که درختان انگور تازه هرس شده اند.

مقدار مصرف کود روی بر حسب میزان نیاز خاک و برند کود متفاوت است اما در کل می توان از 0.5 کیلوگرم در 40 لیتر آب حل نموده و به درختان انگور اسپری نمود.

در کل باید بدانیم که هر چقدر هم ما از کود های قوی و مناسب در دسترس داشته باشیم اما زمان مصرف انها را ندانیم بی فایده است.

زمانی کود برای درخت دارای تاثیر مثبت است که آن را در زمان نیاز به نهال انگور تزریق کنیم تا درخت بتواند از کود تزریق شده استفاده کند و کود شما پرت نشود .

برای اینکه بتوانیم زمان صحیح را بدانیم باید به ظاهر و خاک دقت زیادی داشته باشیم .با بررسی دوره ای صحیح درخت و خاک می توان به کمبود های آن پی برد.

مثلا زمانی که درختان انگور در اوایل بهار شروع به زرد شدن برگ هایشان می کنند شما باید بدانید که درخت رمق خود را از دست داده و به کود های آن و پتاسیم نیاز دارد تا بتواند جانی دوباره بگیرد .

تاثیرآبیاری درختان انگور در باردهی

برای اینکه بتوانید درختان انگوری سرزنده و پربار داشته باشید باید به همه جوانب پرورش آن توجه کنید .

آبیاری صحیح و به موقع یکی از مهمترین موارد در کیفیت باردهی و رشد درختان انگور است.در سال های اول کاشت نهال انگور، نهال  ما ترجیح می دهد به صورت عمقی و در فواصل دور تری آبیاری شود فدر این هنگام بهتر است خاک کاملا زهکشی شده وباشد تا بتواند آب را در خود نگهداشته و سریع خشک نشود.

اما زمانی که درخت شروع به باردهی کرد برای اینکه بتواند میوه های پراب و با کیفیت داشته باشد نیاز به آبیاری های پی در پی دارد که تعداد  این آبیاری ها به جنس خاک ،وزش باد ،موقعیت جغرافیایی زمین ، سن درخت ،میزان بار درخت و… بستگی دارد.

توجه داشته باشید که آب زیاد برای درختان انگور نه تنها آنها را با کیفیت نمی کند بلکه منجر به پوسیده شدن ریشه درختان انگور نیز می شود.

داربست یکی دیگر از راه های پربار شدن درختان انگور

همانگونه که می دانید درختان انگور دارای رشد طولی هستند و نباید آنها را به حال خود بر روی زمین رها نمود.

برای اینکه درخت شما بتواند بار با کیفیت تر و بیشتری داشته باشد شما باید از داربست استفاده کنید ،امروزه روش های مختلفی برای داربست کردن درختان انگور وجود دارد مانند روش وی و یا روش تی ،این گونه داربست ها به شما کمک می کنند که بتوانید درخت را مرتب کرده و از رشد بی رویه و بیهوده آن جلوگیری کنید.

وجود داربست برای درختان مو بسیار مهمو ضروری است زیرا باعث می شود میوه های انگور به طور کامل از نور آفتاب استفاده کرده و هوا در بین آنها ردوبدل شود ،این کار برای جلوگیری از گندیدگی و شیوع آفتاب بسیار مفید می باشد .

تاثیر بالای داربست جهت رشد مفید نهال و باردهی بالا همچنین کیفیت محصول باعث شده امروزه باغ های انگور به صورت ایستاده تاسیس شوند .

جمع بندی

با ارائه نکات بالا جهت پربارکردن درختان انگور امید داریم بتوانید یک باغ انگور با کیفیت و پر محصول تاسیس کنید و سالیان بلند از آن بهره ببرید.

توصیه می کنیم قبل از احداث باغ خود مطالعات زیادی در باب پرورش نهال انگور داشته باشید و با مهندسین مربوطه مشورت کنید تا در این حرفه نام آور شوید.

جهت راهنمایی های بیشتر می توانید با مشاورین شرکت یشیل نهال به صورت انلاین و حضوری مشورت کنید .

امتیاز شما post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *