سم پاشی درختان میوه

سم برای درختان میوه و گردو


سم پاشی درختان میوه و گردو 

سم پاشی درختان میوه چگونه میباشد ؟بهترین سم برای درختان میوه کدام است ؟
بهترین سم برای درختان گردو چیست ؟

سم پاشی چیست؟

سم پاشی مرحله ای از روند مورد نیاز برای تکامل بهتر درختان و انواع گیاهان که به منظور پیشگیری و با دفع آفات و بیماری های درختی یا گیاهی مورد استفاده قرار میگیرد و به تب استفاده به صورت آشامیدن و یا حتی استنشاق و استعمال این سموم به صورت خواسته و یا ناخواسته موجب مسمومیت شدید و حتی مرگ یاخته های انسانی میشود این عملکرد برای گیاهان و درختان در صورت بالا بودن میزان این سموم در فضای رشد درختان و گیاهان برای آنان نیز در عرصه ی رشد میتواند مضر واقع شود .

سم چیست؟

سم ماده ای است که دارای منشا گیاهی و حیوانی میباشد که عموما میتوان از سم های شیمیایی به عنوان یک اتفاق نورسیده در بازار فروش نام برد و از یک راه های خاص و مختلف در مقادیر معینی باعث اختلال در عملکرد بسیاری از فعل و انفعالات در حیطه ی رشد و پرورش موجودات زنده و غیر زنده تک سلولی و پرسلولی در حیات میشود .

سم و عوارض جانبی که میتوان بر روی موجودات زنده داشته باشند چیست؟

این اتفاق ممکن است که عوارض مختلفی بر تناسب هر نوع سم و مواد بنیادی و تشکیل دهنده ی آن در شخص و جانداران پدیدار شود اما عموما به این صورت است از عوارض های مختلفی که میتوان در اثر استفاده از این مواد یر اجسام متحمل شد و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند استفراغ و اسهال و سرگیجه در موجودات پر سلولی و همچنین تب بالا و غیر معمول و ایجاد اختلالات پوستی و دمل و جوش و ضایعات جلدی در بدن افراد ایجاد بکند .

تاریخچه و چگونگی کشف سم پاشی درختان میوه :

در گذشته ای نه چندان دور اولین بار در یونان باستان از سم ها برای از بین بردن بیماری های گیاهی استفاده شد و در بسیاری از کشفیات آزمایشگاهی از این کشور به عنوان اولین کشور نام برد .از قرن 15 میلادی استفاده از سم های مختلف برای انواع بیماری ها به طور رسمی آغاز شد و تا همین امروز به عنوان روش اصلی از بین بردن آفات  ادامه دارد . امروزه از بسیاری از روش ها برای کاهش میزان بیماری گیاهی استفاده میشود و تا به حال از تکنیک های پیشرفته اصلاح نژاد مثل ژنوم ادیتینگ برای کاهش حساسیت یک درخت نسبت به بیماری های گیاهی استفاده میشود .به طور کلی با استفاده از این روش ها میتوان قوت درختان را در برابر عوامل بیماری زا و خود بیماری ها بالا برد .

بهترین سم :

برای آنکه بتوانیم بهترین سم را برای درختمان پیدا بکنیم باید نوع بیماری را تشخیص داده و همچنین میتوان از سم هایی که میتوان از آنها برای کاهش این آفت استفاده کرد باخبر شویم .

از جمله بیماری هایی که میتوان با انواع مختلف سم ها از بین برد به کرم گردو و کنه قرمز و بلایت گردو و پروانه فری و باکتری آنتراکتوز و بلایت های مختلف گیاهی و پوستک ریزی و بیماری سیاهی برگی و پوکی مغزی و چتی نام برد .

میتوان  از سموم مختلفی برای کاهش بیماری های ذکر شده استفاده کرد برای مثال از محلول بردو پتان 9 درصد و قارچ کش سیمتیک و سموم گازی و بی سلفید کربن و متیل بروماید و کارباریل و سموم مختلف دیگر مانند دیازینون و ابامکتین و پروفنوفوس و هزاران نوع سم دیگر نام برد .

آفت کش درختان پسته :

بیماری های مختلف درختان پسته وجود دارد مانند پسیل پسته و پروانه چوبخواه و پروانه میوه خوار و پروانه جوانه خور و شپشک و زنبور مغز خوار و حشره برگ خوار و بیماری های پسته شامل پوسیدگی ریشه و طوقه و ساقه درختان و همچنین به بیماری کموز و غده ریشه درخت پسته و قارچ ریشه ای و قارچ ورتیسیلیومی نام برد .

میتوان از سموم مختلف برای بیماری های درختان پسته استفاده کرد برای مثال :

مالچ و آمیتراز                                   کنسالت

دارتون                                         کنفیدوز

فسفره                                           سم آندوسولفان

افوریا                                           فنیترتیون

و استامی انواع مختلف دیگر نام برد .

 آفت کش درختان انگور :

درختان انگور نسبت به دیگر درختان در مواجه با بیماری های گیاهی بسیار حساس و قابل ضربه میباشند که این بیماری ها در تمام ارقام قابل رویت میباشد و اما ارقام کمتری از این درختان انگور در برابر بیماری ها بسیار مقاومت از خود نشان میدهند اما در بسیاری از مواقع این بیماری ها همانند بیماری های کرم خوشه ای و گال طوقه درخت و همچنین بیماری هایی همانند زنجره مو و سفیدک پودری مو و بسیاری از بیماری های دیگر همانند لکه نارنجی و پوسیدگی سطحی مو میتواند به درختان آسیب بالایی را وارد بکند اما در مواجهه با چنین شرایطی میتوان از بسیاری از سموم آفت کش برای ازبین بردن این نوع بیماری ها استفاده کرد برای مثال سموم مورد استفاده در بسیاری از این بیماری ها میتوان به

قارچ کش مس                                                ترکیبات گوگردی                                   توپسین

کاپتان                                                          اولوزال                                             فتالمیدها

فولیت                                                         کاراتان                                               وتابل

تریمیدال                                                     کالکسین                                             متاسیتوکس

اشاره کرد که در از بین بردن بیماری های مختص درختان انگور نقش بالاییی دارند اما در بسیاری از بیماری های گیاهی که امکان اشتراک این بیماری ها در انواع مختلف درختان دیده میشود سموم مشترک وجود دارد که در ادامه با آنها اشنا خواهید شد .

بهترین سم های مورد استفاده برای درختان هلو:

یکی دیگر از درختان بسیار پرطرفدار که در تولید محصول نیز سود آوری بالایی برای باغداران محترم دارد میتوان به درختان هلو اشاره کرد زیرا این تولیدات بالا در حضور انواع بیماری ها نشان دهنده ی مقاومت بالای درختان هلو در برابر بیماری ها میشود اما ارقام مختلف این درختان نیز دارای بسیاری از بیماری های ویژه ی گونه ی خود میباشد اما در مواقعی این بیماری ها مشترک نیز میشود درختان هلو از جمله ی درختانی هستند که در واگیری انواع بیماری هایی از حمله گاموز و لکه های باکتریایی و لکه سیاه هلوو ریزش برگ و کرم هلو و شته، بسیار نقش و امکان ابتلای بالایی را دارند .

برای از بین بردن انواع بیماری های درختان هلو از جله بیماری های ذکر شده انوالع مختلف سموم وجود دارد که از بین تمامی این سموم میتوان به

سموم ترکیبات مس                                                      روغن ولک

دروسبان                                                                   ادمیرال

اشاره کرد که مفید در از بین بردن بیماری درختان واقع میشود .

بهترین سموم برای از بین بردن بیماری های درختان شلیل :

درخت شلیل از همان ابتدای پیدایش خود به صورت یک جوانه ای کال نیازمند سم پاشی های متعدد میباشد که سبب پایداری محیطی این درختان میشود و همانند درختان هلو نیز بیماری های مشترک فراوانی در باغات شلیل و هلو قابل رویت میباشد از جمله ی این بیماری ها :میتوان به لکه های سیاه میوه و برگ و پوسیدگی پوستک و پوشیدگی قهوه ای و شانکر باکتریایی و انتراکتوزریال و انواع بیماری های ویروسی میوه ای و انواع قارچ ها و باکتری ها نام برد .

سموم افات نباتی برای درختان

سم پاششی برای درختان میوه و گردو

درختان شلیل در مواقع سم پاشی علاوه بر سم پاشی های عمومی نیازمند سمپاشی بالای بیماری های مختلف گیاهی میباشد که انواع این سموم عبارتند از

روغن ولک                                                پتوسین

کاپتان                                                       دورسبان

ادمیرال                                                      بنومیل

گرانیدو                                                     فرنوزاین

و انواع سموم قارچی درختان شلیل که در بسیاری از مواقع این سموم ویژه ی درختان شلیل میباشد و از جمله ی این سموم قارچی میتوان به انویل نام برد .

در حالت کلی برای پیشگیری بیماری ها بهتر است که در ماه های اول کاشت درختان در همان اولین سال کاشت و همچنین در ماه های حساس برگ زایی درختان بالغ سم پاشی درختان مختلف شروع بشود .

 سم های مورد نظر برای از بین بردن انواع بیماری های درختان بادام :

درختان بادام به دلیل بهروری بالایی که از خاک منطقهی  کشت خود میکند میتواند به انواع مختلف بیماری های بلایت دچار بشود که علاوه بر نیاز بالای این درختان به انواع سموم کشاورزی به کوددهی بالایی نیز نیاز دارد که میتواند به سلامت این درختان کمک شایانی انجام بشود اما افات مختلفی که به درختان بادام از لحاظ سلامت ضربه میزند میتوان به بیماری های شته سبز بادام و سوسک پوستخوار و کرم طوقه و ریشه . شته اردی و سپردار اسیایی و شپشک بخودی و انواع بیماری های برگی نام برد که اسیب بالاییی به تولید میوه درختان و تولیدات برگ زایی و ریشه زایی و افزایش طول درختان و در حالت کلی اسیب بالایی به سلامت درختان بادام میتوانند بزنند .

از سم های مختلف و بااثر بیماری درختان بادام اگر بخواهیم نام ببریم به سموم

گرانول دیازینون                                        روغن ولک

متاسیتوکس                                              گرانول

دورسپان                                               متاکاریوسیتون

نام برد که که در شرایط بیماری بالای درختان بادام باید شاخه مد نظر قطع و با پانسمان درختی پوشیده شود زیرا درختان بادام توانایی بالایی در پخش بیماری ها دارند و در صورت درمان نشدن این بیماری میتواند به کل درخت تا به سطح ریشه اسیب رسانده و حتی درختان دیگر را نیز مبتلا به بیماری خود بکند .
برای خرید نهال گردو و خرید نهال انجیر و خرید نهال بادام و خرید نهال پسته پیوندی با کارشناسان شرکت یشیل تماس بگیرید

از چه سمومی برای درختان سیب استفاده بکنیم :

سمپاشی درختان سیب در ماه های به خصوصی از سال باید انجام بشود و ارقام مختلف این درختان سبب اختلاف در زمان سمپاشی و نوع سموم مورد استفاده شده است اما در شرایط کلی سم پاشی درختان سیب در ماه های اسفند و فروردین به طور کلی انجام میشود اما با وجود زمان مناسب کاشت و هرس کردن انواع مختلف بیماری ها سبب بیماری درختان سیب میشود که از جمله ی این بیماری ها میتوان به خشکی برگ و سفیدک و شیره ریزی پرورده و شته و شپشک و ریزش برگ از جوانه انتهایی و نام برد که نیازمند سم پاشی میباشند .

درختان سیب برای بیماری های باکتریایی خود میتوانند مقاومت بالایی نشان دهند اما با وجود این مقاومت نیازمند سمپاشی بالایی میباشند که از جمله ی این سموم میتوان به

روغن ولک دیموترایت                                         ادمیرال

اتیون                                                              دروسبان

دیازونین                                                          پادمورالی

نام برد که علاوه بر بیماری های باکتریایی انواع سموم بیماری های قارچی نیز در بازار کشت وجود دارد .

بهترین سموم برای از بین بردن انواع بیماری های درختان انجیر :

انجیر یک درخت بسیار خوش فرم و پربار میباشد که میوه ی این درخت از لحاظ درمان انواع بیماری های گوارشی زبان زد عام و خاص میباشد چرا که هم خشک شده این میوه دارای خواص بالا برای بیماری هایی مانند یبوست بنداره ای و جذب پایین روده ای و سهولت حرکت کرمی و قطعه قطعه کننده لوله گوارش دارد و علاوه بر خواص میوه ای شیره ی این درخت در صنعت لاستیک سازی و داروسازی کاربرد بالایی را دارد .

انواع بیماری های مختلف برلی درختان انجیر با توجه به اب و هواهای مختلف وجود دارد که میتواند سبب از بین بردن رشد صحیح درختان انجیر و همچنین پایین اوردن میزان تولیدات محصول بشود که انواع این بیماری ها از جمله میتوان به شپشک سبز و پروانه برگخوار و کنه تارتن و بیماری های قارچی و گال و پروانه فری نام برد .

بیماری های درختان انجیر شایان ذکر است که قابل درمان میباشد و میتوان از سموم مختلف این درختان برای از بین بردن انواع این بیماری ها نام برد برای مثال

دیفلوبنوزورون                                                   پروپارژیت

بنزوکسی میت                                                    امبوش

نام برد که در امر از بین بردن بیماری های قارچی نیز نقش بالایی دارند .

سم درختان میوه

خرید سم برای درختان میوه و گردو

ازبین بردن بیماری های درختان زردآلو نحوه مقابله با آن توسط سموم چگونه است؟

درختان زرد آلو  برای مقاومت بالای خود در برابر بیماری و برلای از بین بردن انواع بیماری های درختان زرد الو میتوان به شته سبز و لارو برگخوار و شانکر باکتریایی و لکه زرد برگی و کرم زرد برگی و … نام برد که برای مقابله با این بیماری ها میتوان از سمومی همانند :

بدروفیکس                                                      دیازونین

کنفیدور                                                       دگورمافی

نام برد که انواع مختلف این سموم پتروشیمی و شیمیایی به صورت صنعتی قابل پخش در بازار فروش میباشد و در مواقع مختلف نیز میتوان از الکل صنعتی برای از بین بردن بیماری های باکتریایی و قارچی برای درختان زرد الو استفاده نمود .

بهترین سموم مورد نیاز برای درختان انار :

درختان با ارقام مختلف انار در شرایط یکسان کاشتی میتوانند دارای انواع مختلف بیماری های درختی باشند که نیازمند سم پاشی مختلف نیز میشوند اما در شرایط کلی انار حساس به سم میباشد که سبب کاهش سمپاشی در اقلیم ها شده و شما میتوانید با کف زنی به میوه انار اورا از بیماری های شایان گیاهی و یا کف زنی به شاخه های بارده درختان انها را عاری از بیماری بسازید و همچنین درحالت کلی سموم درختان انار به صورت محلول در اب باید مورد استفاده قرار بگیرد .

 بهترین سموم برای درختان الو :

درختان مختلف کوچک و حساس مثل الو و گلابی وجود دارد که بیماری خاص درختی ندارند اما میتوان به بیماری هایی همانند شانکر باکتریایی و ویروس ابله و پوسیدگی قهوه ای رنگ برگ و پوست میوه و گرده سیاه میوه درخت الو نالم برد که در مواقع زیاد از سموم

دیازنون                             ترکیبات مس

فوزالن

استفاده کرد تا انواع بیماری ها را از بین برد یا پیشگیری از ابتلا به بیماری را بالا برد .

بهترین سموم برای درختان گیلاس :

گیلاس میتواند انواع بیماری ها از جمله بیماری مگش گیلاس و کنه قرمز و کرم سفید و کرم خراط و شپشک  داشته باشد که با استفاده از سموم

فن والریت                                   دیازینون

کلرپفوس                                     زولون

میتوان درختانمان را از شر این بیماری ها خلاص کرد .

بهترین سموم برای درختان گلابی:

درختان گلابی میتوانند با وجود بیماری هایی همانند پسیل گلابی و سفیدک سطحی و لکه برگی و پوسیدگی طوقه و کرم گلابی و شته و سوسک شاخدار و کنه سبز رنج ببرند و حتی سلامتی و طول عمر مفید انها دستخوش تغییر بشود.

اما میتوان با استفاده از انواع سموم از جمله :

سگ گاسگید                                موسیپلان

اکتارا                                        دیازینون

اقدام به از بین بردن انواع بیماری این بیماری های درختان گلابی کرد .

 بهترین سموم برای درختان توت :

درختان توت به دلیل شیرینی میوه در شرایط رسیده میتواند حشرات مضر زیادی را به طرف خود بکشد و افات مختلفی همچون شپشک سپردار و شپشک اردی و بیماری های باکتریایی و قارچی  و بلایت و و شانکر طول عمر این درختان را پایین بیاورد اما بهترین سموم برای از بین بردن این بیماری ها در ارقام مختلف درختان توت همان سموم کاپتان میباشد که موثر ترین و کم ضرر ترین سم برای درختان توت میباشد .

 بهترین سموم برای درختان گوجه سبز :

درختان گوجه سبز توسط بیماری هایی همچون شته سبز و شته اردی و کرم الو میتوانند دچار بیماری بشوند اما میتوان با استفاده از سموم مختلف همچون :

دیازنون                                  کاپتان

الدرو                                      فتوفنتامین

استفاده کرد تا این بیماری ها در درختان گوجه سبز ریشه کن بشوند .

بهترین سموم برای درختان خرمالو :

درختان خرمالو از دیرباز دارای خواهان زیاد در باغات و مصرف کنندگان بوده است که علاوه بر این مصرف خوب در سبدغذایی نیازمند توجه بالایی نیز د مواقع رشد درختان میشود و میتوان توسط افاتی همچون مگس سفید و شپشک نباتی و تریپس ها مورد حمل قرار گرفته و درخت را بیمار سازند اما سموم مختلفی برای مقابله با این بیماری ها نیز وجود دارد همانند

سموم سیلیسی و استفاده از حشره کش ها و شوینده ها برای از بین بردن این بیماری ها موثر واقع میشوند .

 بهترین سموم برای درختان انبه :

درختان انبه به دلیل میزان گلوکز بالایی که در مواقع رسیدگی میوه در میوه درختان ذخیره میشود میتواند انواع بیماری های حشره ای را که قابل رویت با چشم میباشد باشند برای مثال مگس انبه و گشه و کنه گل اذین انبه و گشه و کنه گالزا و کنه جوانه خوار انبه و تریپس انبه که میتوان با استفاده از سمومی مانند:

قارچ کش های گوگردی                                حشره کش دیمیتوارت

ملاتیون و ساشمرایتوم استفاده و درختان انبه را از این بیماری ها عاری ساخت.

امتیاز شما post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *